גבר מפחד לקבל עזרה



ליאור (שם בדוי) בן 33 הגיע אליי לקבלת יעוץ והכוונה בחייו, הוא היה מבולבל , ציני מעט ומתוסכלעל אף הצלחותיו הרבות שרשם עד נקודה זו בחייו בחייו, ליאור חש שמישהו "עובד עליו", משהו שהוא לא יודע מה בדיוק גורם לו לרצות דברים,  להלחם על מקומו כדי ליצור את המרחב שלו בעולם ולחוש שווה בין שווים.

די מטעה, אפילו מבלבל הוא לראות בכל פעם מחדש איך גברים יפים, מוכשרים ומרשימים, בעצם חשים משהו כל כך שונה ממה שאחרים חושבים, מהדרך שלהם אל ה"אושר" עוד ארוכה.
כל הקריירה המפוארת שלו, גופו החטוב והאסטתי, חשבון הבנק המנופח שלו, לא מעיד על כלום בחוויה הפנימית שעדיין מחפשת כיוון, טעם ומשמעות.

התרשמתי מליאור מאד, הקסם האישי שלו והחיוך הכובש עושה את עבודתו אני מאמין מול כל אדם שפוגש, קולו השקט ונעים, טוב ליבו האדיר שניבט מעיניו החומות המלאות ברטיבות כאילו עוד שניה עומד לבכות ממיסים פשוט.
ליאור טוען "אני נשמה אבודה".

לעיתים רבות, אנו שוכחים או פשוט מוסחי דעת מן המשמעות האמיתית בחיינו.
למה צריך לדעת את המשמעות?
למה צריך לדעת את ה"למה?"

ידיעת ה"למה" מוביל לתכלית (לתשובה)
באנו לחיים האלו בגוף הזה, במשפחה הזו, בעם הזה, בארץ הזו, השיעור הנוכחי כולל בתוכו תפאורה שלמה: את הוריינו, הקרמה המשפחתית ועוד. אלו מהווים משקולת אימון המאתגרות את גדילתנו הרוחנית והתבגרות (התגברות האדם)
למה הדבר דומה?
למשקולות בחדר כושר היוצרות התנגדות מול כוח השריר הרפוי גורמות לפציעה, כאב ואז גדילה למימדים חדשים, שיפור בכוח ובסיבולת הנשיאה.


כמה פעמים שמעת אדם אומר:"יצאתי לחפש את עצמי" ?


ברי מזל יכולים לזהות את ייעודם בשלב מוקדם בחייהם, כגון גאוני מחשב צעירים, או גאוני מוזיקה למינהם שבגיל 8 מלהיבים את כולם בכישרונם והוגשם באופן טבעי, וחופש במרחב המחיה אותו קיבל מהוריו.
בעוד שרוב האנשים מתוודים לשאלת המשמעות האמיתית בשלב הרבה יותר מאוחר בחייהם (בדרך כלל לאחר שנות ה-30 או 35 אצל גברים), אז בדיוק מתחיל הבלבול, הקונפליקט והחיפוש שלא נותן מנוח.
בדרך כלל הרצון לשאול את השאלות, החיפוש של התשובה הוא סוג של "חזרה בתשובה"..גם אם אין האדם הולך בדרך הדת, זהו מסע רוחני טהור, בינו לבין הבורא.
כשאנשים בורחים הם נוסעים רחוק, הם לוקחים סמים, הם מתנתקים מהסביבה הקרובה, הם מסתירים, הם מדחיקים, הם מתמכרים לדברים חסרי משמעות שנותנים מענה זמני או חיצוני, הם עובדים שעות מרובות בלי לשים לב...

הפחד מהכאב של ה"איבדון" חוסר המשמעות, השעמום, הריקנות, הוא עצום כל כך, שאדם  בוחר לעשות הכל העיקר שלא לפגוש את המחשבה או פשוט את עצמו.


בבית הספר כשהיה לך קשה בלימודים יכולת להיעזר בהוריך, אחיך, חבריך. אבל כאיש מבוגר, במי אתה נעזר?

הוריך או אחיך הגדולים יכלו בדרך כלל לעזור לך אך עד גבול מסויים. עד שסבלנותם פגה, עד שהחומר אותו למדת הפך קשה מידי עבורם... אז היית צריך להתמודד לבד ולחפש אנשים חכמים יותר שיעזרו לך.
גם עכשיו בחיים, הדבר אינו שונה.

רבים אינם מוצאים את המקור לעזרה אמיתית, הם טועים המון בדרכם, בחיפושם ללא תשובה, מקבלים מכות מיותרות, ועל הדרך מאבדים המווווןן אנרגית חיים ופוטנטיות.
 

עשה לך מדריך רוחני אז תוכל להגשים עצמך במהרה.


לכל אדם יש בעולם מדריך, זהו מדריך העוזר בהכוונה אל ייעוד חייו.

המדריך הרוחני (קואצר, מטפל, פסיכותרפיסט הוליסטי, מנחה) יכול לתמוך בך באופן שהוא בלתי אפשרי לקבל דרך משפחה חברים קרובים.
מדריך רוחני הוא איש המקבל את תלמידו באופן מוחלט מתוך חמלה, הבנה, אהבה, קבלה.
הוא מבין ומכיל את מצוקותיו, התמודדויותיו הרגשיות והמנטליות.
 
עברתי עם ליאור, מתחילת הסיפור, מסע ייחודי מסוגו במשך תקופה של כעשרה חודשים, כיום ליאור מודה  בפה מלא כי הוא צועד אל נתיב ייעודו במודעות והגשמה מלאה, הוא מודה לבורא ולכל הסובב אותו על על הנקרה בדרכו, הוא מרגיש אהבה, הוא אוהב, הוא מחובר!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה